2020. július 25., szombat

Nyári tingli-tangli

A Puszták megmaradt nomádjainak távozása után következett egy kis téblábolás. Ez a téblábolás hatalmas zivatarokkal volt tarkítva. Az egyik nap még kanalasgémek lábalták a mocsarat, amire valljuk be őszintén fentem is a fogamat, majd két nappal később a közel 110 mm eső, ami a területre esett megemelte a vizet nem kicsit. Amikor sikerült kivergődnöm és megnézni mi történt szomorú látvány fogadott a határban. A közeli, érésben lévő búza és őszi árpa táblákat, mintegy 300 ha-nyi területet semmisített meg a jég. Mezőgazdaságban dolgozok, így nagyjából sejtem, hogy mit érezhetett a gazdája a táblának. A mocsárban nem volt nehéz megtalálni távcsővel az úszólest, mert a nádat is leverte a jég. A madaraknak csak töredéke maradt meg. A fészkek egy részét a hirtelen emelkedő víz magával sodorta.
Próbáltam még lopni pár pixelt a tóvá változott mocsárból, de valljuk be őszintén (ezt is), nem volt értelme. A fényképezőgépet a fejem fölött tartva jutottam be a leshez. A mellcsizmámba befolyt a víz. Azt hiszem ez meg is pecsételte az őszi madárvonulással kapcsolatos terveimet. 
Kis vöcsök, ennyire futotta.






Vass Albert után szabadon:

Bulámbuk

"... Szóval te vagy hát az a híres Bulámbuk – mondotta haragosan az Erdő Angyala –, aki összehemperged az őz füvét, összetaposod a vaddisznó földjét, fákat döntesz a borz lakására, és csupa olyasmit csinálsz, amit nem kellene csinálnod. Azt gondolod, hogy ez így jól van?
– Jól van, hát – felelte ostobán és neveletlenül a csúnya, nagy, fekete, neveletlen szarvasállat, akinek Bulámbuk volt a neve –, nagyon jól van ez így! A tisztás füvén hemperegni jólesik fürdés után, és ha az őznek nem tetszik ez, menjen másfele legelni. Hempergetés után nagyon jólesik táncolni egy keveset a bükkösben, mivel ott jó puha a föld. S ha ez nem tetszik a vaddisznónak, hát menjen, és keressen más bükköst magának. A fákat kidöntögetni is nagyon jó és mulatságos. Minden nagyon jó és mulatságos, amit én teszek. Akinek mindez nem tetszik, az menjen máshova. Én Bulámbuk vagyok, a nagy, fekete szarvasállat, és azt teszem, ami nekem tetszik. Most például labdázni akarok, amint láthatod...."

És tényleg csak úgy labdázott fajtársával. Védte a nőstényt, ami épp tojásokat rakott egy tölgy tövébe.

Nagy szarvasbogár






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...