2014. április 1., kedd

Szokásos történet...

...-nek indult, és az is lett belőle!
Hajnali órában, óracsörgés előtt ébredtem fel, ahogy általában szoktam. Bár most egyébként is korábbra volt állítva, nagyjából másféllel. Hideg borzongás futott végig rajtam, amint a szobából kiléptem a nappali hideg kövére. Gyorsan átsiettem a helységen, talpaimmal keresve a melegebb szőnyeget, és kezeimmel kutatva, az előző este odakészített kávé alkatrészeit a sötétben. Minden a helyén volt. A kávé nem sokkal később a gyomromban landolt. "Megint elkések!" - hasított bele a fáradt szürkeállományomba a felismerés, ahogy a sötétben, két korty között ránéztem egy órára. Nagyobb sebességre kapcsoltam. Mosakodás, fogmosás, öltözködés és még több öltözködés. Mintha tél lenne. három pulcsi, két nadrág. Az előző alkalommal, rá kellett jönnöm, hogy a víz amiben ültem, és most is ülni fogok, egyáltalán nem meleg. Tudtam, hogy így sem lesz az, viszont az illúzió, hogy fel vagyok öltözve, és így nem fázhatok, legalább megmaradt. A mellcsizmát, az udvaron magamra rántottam, a bakancsot behajintottam a kocsiba, az úszóles mellé. Hajrá! Még éppen sötét volt. 
Kiértem, les a vízen, a babzsák rajta, a gép rajta, úszás van, öcsém, mondogattam magamban. És tényleg a víz nem volt meleg, de legalább fel voltam öltözve. 
Gulipánok, sokan. Hajkurászták egymást, a frissen kialakult párok egymást figyelve tettek-vettek. Cankók, lilék, szárcsák, gólyatöcsök, szalonkák, ludak, récék kezdtek ébredezni a felkelő nap első sugaraival. 
A víz magasabb mint kellene, legalábbis azt hiszem, mert egyszer csak mindenki elindul valamerre, és az ülepítőben alig marad valaki/ valami. Sebaj. 
Egy biztos, ha az ember fia nem figyel oda, és mondjuk elalszik a vízben, nyitott szemmel, elbambul, akkor előfordulhatnak olyan apró balesetek, hogy befolyik a csizmájába a víz. Nem gond, mert hamar észrevettem, és mivel semmit sem tudtam ellen tenni, így csak reméltem, hogy a három pulcsi majd felszívja. Nem így történt! Nem érdekes, majd a két gatya felszívja, de addigra már a fél hátam vizes volt, és a víz csak tovább haladt, lefelé. Majd a gatyám felszívja, nem így lett, mert a víz egészen a térdemig jutott, viszont nem egészen két perccel később, úgy lekezdtem vacogni, hogy magam sem hittem....és ekkor lett vége a szombati napomnak, úgy hogy alig szerepeltem benne.
Eredmény, időrendi sorrendben:

Piroslábú cankó - Tringa totanus





Gulipán - Recurvirostra avosetta





Tőkés réce -Anas platyrhynchos




Kis lile - Charadrius dubius








Böjti réce - Anas querquedula



Kis lile - Charadrius dubius


Szárcsa - Fulica atra






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...