2014. augusztus 16., szombat

Fekete gólya

Egy rövid történet tartozik hozzá. Tavasszal felkerestem azt a helyet Berekfürdőben ahol egy fekete harkály pár költését figyeltem meg pár évvel ez előtt, izgalmas volt szó sem róla. Egy költési időszaknak részese lenni kulturált távolságból, fantasztikus volt. Ez év tavaszán viszont a pár máshol talált vagy épített magának odút. Ez van. Viszont hátborzongató hangokat hallatott magából az erdő, már amikor lehetett hallani a közeli autóút zajától. Próbáltam kitalálni, hogy milyen torok tud kiadni magából ilyen hangokat. Emlősre tippeltem. Természetesen fotómasina helyett csak egy távcsővel voltam felszerelve, persze ezzel legalább akkorát lehet ütni, ha erre kerülne sor. Fura világot élünk, semmi sem biztos. Irány a hang forrása. Nem soká kiérek az erdőből, a csatorna, mely elválasztja a két erdőrészletet, átugorhatatlan. Őzek szaladnak a fák között, néha megállnak, visszanéznek, tovább sétálnak. A hang elhallgat. Megállok. Semmi nesz. Na most mi lesz, hogyan tovább?! Mindegy, elindultam, árnyak rebbennek egy közeli fáról, nem látom, mi volt az, merre ment. Csap egy kört az erdő fölött, Széles szárnyak, sötét színek, a nap alásüt, a has fehér, nyújtott nyakkal repül, vagyis nem nagykócsag, sem szürke gém, a csőr hegyes, nem kanalasgém, daru nem lehet. 
Nem létezik, hogy fekete gólya. De létezik. Egy fészekből szálltak fel, örültek egymásnak, ez volt a randa hang. 
Egy fekete gólya?! Az. Itt? Igen. Pucolás azonnal!
Körtelefon elindítva. Kirják Sanyi, Kiss Ádám, körtelefon vissza. Az, fekete gólya!
Legközelebb mikor arra jártam, felkerestem újra a fészket, volt nálam masina is, igaz, hogy csak egy 100 milis lencsével és valljuk be őszintén, ezzel csodát tenni nagy távolságból nem lehet!
Csak dokumentálás jelleggel a fajgazdagság miatt.
Fekete gólya - Ciconia nigra, Berekfürdőből


Magyarországon fokozottan védett, eszmei értéke 500 000 Ft!
Hogy mi is lett ennek a képnek a sorsa miután elkészült?! El lett süllyesztve a merevlemezre. Biztonsági okokból. Hogy ne legyen ez reklám senkinek, hogy az a pár ami ilyen zajos környezetben vállalta a rizikót, és nekirugaszkodott egy költési szezonnak, legalább a kíváncsi szemek ne zavarják őket.
Nyilván érthető hogy miért most lett ide is feltöltve. Hát ezért!
Mikor arra jártam láttam a párt legelészni itt is, ott is!
Három fiókát nevelt ez a két bátor gólya! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...