2015. július 21., kedd

Búbos végjáték II

...a búcsú
Nyilván aminek van eleje annak van vége is. Rohamléptekkel fogytak a madarak az üregben. Egy kedves ismerősöm a szombat délutánt választotta, reménykedtem, hogy neki még jut valami. Egyszer jött egy üzenet, hogy az egyik fióka hosszú ideig csak bámult kifelé, aztán egyszer csak elrepült a....
Gyors fejszámolás...3. Talán még jut valami vasárnapra. Hajnalban, ha már felébredtem, összepakoltam, nyomulás kifelé. Végül is jobb mint az esti, ha mást nem a madarak darabszáma miatt. 
Korábban érkeztem mint kellett volna. Egy bóbitás kispajtás téblábolt az odú körül. Rövid csőr, kevésbé hosszú bóbita. Bekukkantottam az odúba...2.
Rohanás, sátor föl, becucc, masina elő, állvány, várakozás. Hosszan semmi, csupán az egyik fióka lóg ki félig a lyukon, nézelődik, vár az alkalmas pillanatra. Megérkeztek a szülők, a hím rárepült a lyukra, belenyomta a kölyök csőrébe a kaját és már el is tűnt. A tojó türelmesen várakozott, szintén rárepült a lyukra, de a kaját nem adta oda. Csak szórakozott, belenyomta a csőrbe, aztán kihúzta, közben folyamatosan távolodott el a lyuktól, egészen addig míg a fiókának már nem volt vissza út. Az utolsó pillanatban belenyomta a csőrébe a kaját, és eltűzött, ugyanabban a pillanatban a fióka, elindult utána. Egyszerűen elrepült. Nem tétovázott, nem gondolkozott, nem bugdácsolt a reggeli lenge szélben, tökéletesen repült. 
Az utolsó kismadár félénken nézett ki a nyíláson, várakozott. A közeli fasorból huppogás hallatszott, úgy tűnik ezeknél a madaraknál, nem repülési ismeretek óra van, hanem énekoktatás. 
A szülők még párszor megjelentek, szép reggeli fényekben már nem ültek le az ágra, gyorsan jöttek, gyorsan mentek. Az utolsó kismadárért apu jött el. Nem hozott semmit. Jött, benézett a lyukon, és elvitte magával a fiókát, a fasor irányába. 
Pár perc várakozás után, csomagoltam én is. Kicsi űrrel a bensőmben, nagy örömmel az arcomon, egy csomó élménnyel, néhány remekbe szabott képpel, és egy új baráttal a tarsolyomban elindultam. Hatalmas élmény volt. Mind ornitológiailag, mint fotózás szempontjából.
Másnap lekarbatartottam az odút, kitakarítottam, kidobáltam a szemetet, feltöltöttem fűrészporral. Nem mintha lenne esély egy második félidőre, de ha mégis ez ne legyen akadály!
Búbos banka














Hajrá barátok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...