2018. november 24., szombat

A kert gerádja...és még egy kis plusz

Lassan kénytelen vagyok több bejegyzést is összekötni, hogy az egyik se legyen unalmas magában. Így legalább egyszerre lesznek unalmasak.
A kerti itató mellé került egy madáretető is, csak hogy nagyobb forgalmat generáljon. Egyenlőre nem nagyon generál az ott semmit.
Egy ideges széncinke

Házi rozsdafarkú

Mezei veréb
Balkáni fakopáncs





Kékcinke









Haveroktól kaptam egy mikroszkópot. Leporoltam a közdarabokat, a makro fordítót. Előkerestem a tárgylemezeket, és próbáltam okosítani magam. Nem nagyon jött össze. Mivel semmi sem megy simán, így ebbe is lett buktató. A közdarab, ami a vázat és a mikroszkópot összeköti, csak úgy üzemel, ha van benne egy 20 szoros nagyítású objektív. Így a legkisebb nagyítás is 80 szoros, mert a mikroszkóp revolver fejében a legkisebb objektív 4 szeres nagyítást tud. Így az éppen jónak mondható minták sem férnek bele a képbe. Hozzá tartozik, hogy nagyon tisztán kell dolgozni, mert a szemét is benne van a képben. a legjobbnak talán a vízes közegben található minták a legjobbak. Sokat kell játszani a színekkel, hogy ne csak fekete-fehér képek legyenek a monitoron. Aztán persze vannak olyan dolgok, amik úgy mozognak, hogy nem lehet követni. Sejtes szerveződések, egysejtűek, növények, állatok, gombák, hifa fonalak.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...