2019. július 25., csütörtök

Puszták nomádjai VI.

Néhány perc utópia!

Egy fazon fekszik a földön, hanyatt. A körülötte lévő föld kopár, csupán néhány kiégett, zsombékos fűcsomó jelzi, hogy valaha még termékeny volt a talaj. A legutóbbi vihar nyomait még nyögi a föld.
A fickó szakálla csomókban lobogott a szélben. Kopottas ruháját lágyan fújta a szél. 
Egy neonreklám cikázott végig az égbolton. Szabályos időközönként, hirdette magát.
 - "Komplett ökoszisztémát árulunk!" 
 - "Ha most befizeti a felét, a másik felét mi fizetjük be Ön helyett!"
Ez a szöveg több nyelven is megjelent, mielőtt kicsúszott a látótérből. Ahogy a reklám eltűnt, helyét átvette egy ismerős moraj. Légcsavaros gép közeledett a levegőben, hosszú kondenzcsíkot húzva maga után. 
A fazon arcán egy félszeg mosoly futott végig. Úgy tűnik egy újabb lehetőség érdekében mindenki képes félre tenni az elveit.
A fazon, minden pénzét feltette a komplett ökoszisztémára. A föld amin fekszik, az övé. Az őseitől örökölte, talán már századok óta a családja birtokában van. De ő volt az a szerencsétlen flótás, akinek nem lehettek leszármazottjai, akinek tovább adhatná, ezt a kietlen pusztaságot. 
A repülő a terület felé ért, kinyitotta a hasa alatt lévő sípot, és a zselébe ültetett előcsíráztatott magok, melyek műtrágyába és hormonsűrítménybe voltak csomagolva, potyogni kezdtek az égből. 
Újabb vihar közeledett. Az utolsó a fickó számára. Talán újra termékennyé teszi a földet, ha már komplett ökoszisztémáról van szó. Talán a századokkal ez előtt írott Néma tavasz, megtörik végre!
Tönkre sem kellett volna tenni!

Közép-Európai síkság, Keleti régió
2197. december 7. csütörtök


Ültem a lesben, és alig történt valami. A szülők nyugtalannak látszottak. A tojó egy zöld lombszöcskével a csőrében repkedett, kg 2 órán keresztül. A végére főzelék lett belőle. A ládában jó nagy volt a mocorgás. Készen voltak! Indulásra készen!
Szalakóta


Elengedtem a fonalat. Összepakoltam, lemásztam a tetőről. Megköszöntem a lehetőségeket. Többet kaptam mint, amit reméltem. 

...hogy hogy is jön ide az utópia?! Gondolkozzatok, és rá fogtok jönni!

2 megjegyzés:

  1. Szia G!
    Nagyszerű sorozat!!!
    Gratulálok, fantsztikusak a röpképek. A BPH-ra én is azt a fotót választottam volna, mint Te.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Sa!
      Köszi. Te is tudod, igyekszik az ember fia! ;-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...