2020. július 26., vasárnap

Szomszédfecske

Nem indult jól ez az év, fecske szemmel! Az aszályos tavasz miatt nehezen indult a költés, nem csak a szomszédban, de az egész utcában. Nem is néztek a szomszédok rám egyenes szemmel, amikor az udvar kellős közepén elkezdtem egy fecske dagonyázót csinálni. Nem igényelt nagy tervezést a dolog. Egy, nagyjából 2 x 4 méteres teknő az udvar közepén, kibélelve fóliával, feltöltve vízzel, az egyik oldalában felhalmozva egy csomó föld. Valami kommunikáció tuti van a madarak között, mert néhány nap alatt híre ment a dolognak. Az udvaron megjelentek a fecskék, egy csomó füsti, molnár fecskék, rigók, zöldikék, seregélyek, cinkék, verebek, galambok, macskák...a mozgásérzékelővel nem tudtam sok mindent kihozni belőle, de okosabb lettem...jövőre. Mobil teknő, elég hosszú hogy röptében lehessen belőle inni, mondjuk 6 méter, persze nem az udvaron. Valahol máshol. Na mindegy!
Olyan jól sikerült a dagonyázó (Völgyi Sanyinak üzenem, még mindig nem úgy lett, ahogy az interjúban gondoltam...sok évvel ez előtt), hogy a szomszéd fecskék is bele kezdtek a fészek renoválásba. Nagyon örültem neki. Szeretem ezeket a kis madarakat. Azt nem mondom, hogy egyszerű újat mutatni ebben a témában, és be kell vallanom, hogy nekem sem ment. Minden évben van valami elképzelés és ötlet, de minden évben van más is. Az első költésről rendszerint lekések, most sem volt ez másképp. Sokáig tartott mire eljutottam, oda, hogy rászánjam magam. Ez lett belőle, 16:9-ed es képek. álló formátumban, egy jó öreg manuális, fix 50-es lencsével, kizárólag manuális beállításokkal. 
Füsti fecske, a szomszédból
























Egyhangú felvételek. De nehéz eltalálni, hogy a madár éles legyen, az ablak viszont ne...

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...