2023. május 16., kedd

Tűzbe tartott vasdarabok!

Egy kedves ismerősömmel beszélgettem a minap, hogy ebben az átkozottul rohanó, kapitalizmussal teljesen átitatott világban valahogy mégis meg lehet találni azt a rövid ideig tartó nyugalmat, mely egyenlőre mentes az izgága rohanástól. Meg is állapodtunk, hogy addig nyomjuk a gombot, amíg csak bírjuk. 
Ebben az évben is mint máskor, a madarak szépen lassan elkezdtek visszaszivárogni. A megfigyelési naplómban egy újabb évet nyitottam. Szépen szaporodnak az adatsorok, már 2011 óta. Nem történt semmi különös, egyik faj jött a másik után. A költésre alkalmas ládákat felújítottam, vagy újat készítettem. A fotózásra alkamas leseket néha hajuknál fogva rángattam ki a a dzsungelből, de azok is felújításra kerültek. Ezek időbe ki is kerültek. Valahogy az egész szépen lassan kezd átcsúszni a védelem irányába. Nem is azért izgultam, hogy mi az ami elfoglalja a ládát és ne-adj-Isten költ benne, hanem inkább azért hogy maga a költés ne hiúsuljon meg. Az elmúlt lassan 20 évben pont elég élőhelyet láttam megszűnni és elég ládát láttam üresen árválkodni. 
A hantmadár maga után húzta a bankát. Megszólalat egy mezei poszáta. Egy pacsirta. A tavak környékén lévő pocsoják szélén cankó billegett. A nádasokból kanalasgémek repültek ki. A búbovöcskök egymást kergették a vízen. Szokványos, kicsit hideg tavasz. A tövisszúró gébics maga után húzta a szalakótát. Fekete gólyák termikeltek a levegőben. Így van ez rendjén. 

1. alakalom


Vörös vércse - amint épp nem fotogenizálja magát. 


2. alkalom
Bankák





3. alkalom
El kell ismerni, hogy a áltozatosság nem nagy. Lehet, hogy ezek a madarak voltak itt tavaly is...?!









4. alkalom
Bankák


5. alkalom
Seregély


Nagyon menő volt a sárgarigó-szajkó-szarka- szalakóta utánzás. 


A virág most nem jött be. 


Vörös vércse. Szerzett magának egy nagyon szégyellős fiút, akit nem lehet látni sose.


6. alkalom
Vörös vércse


7. alkalom.
Itt már javában megy a költés

Mezei poszáta

Mocsári félős teknős.


8. alkalom
Itt már fióka nevelés van. 










9. alkalom
...amikor arra lettem figyelmes, hogy egy banka huppog a les előtt. Jó hangosan. 





Vörös vércse. 






Volt persze olyan alkalom is amikor egy semmilyen képet sem sikerült készíteni, igazából azokból az alkalmakból volt több. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...