2013. június 20., csütörtök

Gulipános jó reggelt, a következő nap

Az első nap, mindenkinek, nagy meglepetéssel szolgált. A madaraknak legalább annyira, mint nekem. Kis pozíció váltás után, egy kicsit arrébb táboroztam le, bízva abban, hogy a most még kicsi gyékény nem takar ki annyi mindent. Izgalom most is volt, több részről is!
Én kis naiv, azt gondoltam, hogy vasárnap hajnal lévén nyugodtan fogok mulatni. Hát tévedtem! Amint egy kicsit megpirkadt, az összes madár egyszerre kezdett riasztani. Szemöldökfelvonással nyugtáztam, hogy egy sportos fiatalember, piros fejpánttal a fején, lassú kocogásban közeledik a föld úton, majd szerencsére egy másik irányt választott. Mindannyian megnyugodtunk!
A madarak tisztes távolságból, fókuszávon kívülről méregették a partot, ahol feküdtem. Na jó, lesz ami lesz! Lett! Morgás a hátam mögött, és szuszogás. Egy kóborkutya. Ahogy mozdultam, a félhomályban, mindketten megijedtünk egy kicsit. Oké, akkor itt most birokra kelek, mint a Toldi, a farkassal a nádasban, de szerencsére nem kellett. Kutya balra el! Jött egy másik kutya! Ez olyan volt mint egy szőrös lábtörlő, sok nem kellett neki! Másik kutya balra el! Minden a legnagyobb rendben, egészen fél hatig. Lovaskocsi zörög. Egy fazon egy almásderes társaságában, a kalapja félre csapva, a szájából egy kézzel sodort cigi lóg ki.  Mármint a pilótának. Kezében a gyeplő, kényelmesen félig fekvő test helyzetben a bakon. Poroszkálnak ők ketten, békés egyetértésben a hátam mögött, dudorászva. Asszem akkor lett tele a zsákom!
De a sok látogató között készült néhány kép is!

Gulipán - Recurvirostra avosetta











...és itt egy rövidke mozgóképes felvétel a bejegyzés végére:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...