2016. október 23., vasárnap

Van úgy hogy nem megy!

Felvételek dokumentáló jelleggel. A masinát sokszor csak azért vittem magammal, hogy zavarjon. 
Volt egy lehalászás. Eredmény nélkül ért véget. Talán többször is próbálkoztam a kelleténél, még sem született komoly eredmény. Elsősorban az idejüket ott töltő kanalasgémek miatt hasaltam az iszapon, de mint ilyenkor lenni szokott, nem ott értek földet, ahol én értem földet.

Kanalasgém

Egy vízityúk is sokszor megjelent előttem, a nádas szélén lavírozott, többször is kibújt a takarásból, de azokat a felvételeket inkább nem reklámoznám. 
Valahol a tó túlsó zugában egy nagy póling kiáltott a meder alját cirógató szél után. Ej, ez még jó lehet. Több alkalommal is vadásztam rá, de nem jött össze, A egyik emlékezetes talán az volt, hogy nagy szurkolások közepette már majdnem lőtávolom belül ért, amikor egy barna rétihéja szétzavarta a társaságot. Nem voltam boldog. Mivel nem a póling volt az egyedüli partimadár, így lencse végre került néhány dekányi sárszalonka is. Lett portré is, mivel a 600 mm-hez egy picit közel volt, ezek a felvételek gyakorlatilag vágatlanok.

Nagy póling

Sárszalonka













Még a közelben lófráló nagy kócsag sem mutatott aktivitást. A lehalászás jól sikerült, alig maradt hal a tóban. A tómeder jól karban van tartva, így az összes víz kifolyik belőle.

Nagy kócsag











A majd talán a következő, nem tudom hányadik napkelte hoz egy kevés izgalmat. Hát, nem hozott. Pár tőkésréce, a félhomályban...és egy vörös hajnal.


Mire idáig eljutott a dolog. addigra a tó teljesen kiürült.

De még alig veszett el minden, párhuzamosan próbálkoztam az itatóval is. Ott sem fényes a helyzet. Már nem csak én járok oda egyedül. Jár oda egerészölyv, szajkó, volt füzike, cinkék, vörösbegy, fakopáncs és egy pirókegér is. Egy alkalommal áthúzott egy gyors röptű ragadozó, de többet nem láttam belőle, viszont nagy riadalmat okozott. Ebből a "sokadalomból" a vörösbegy égett bele a memóriakártyába.

Vörösbegy











Szajkó kontra pirókegér: az is eltartott egy darabig mire rájöttem, hogy az egér milyen egér, és mikor rájöttem akkor simán megnyugodtam, hogy nem fedeztem fel egy új fajt, viszont megpróbáltam lefényképezni. Beülök a lesbe, állványt a helyére teszem, a táskát a sarokba. Nézek ki a nyíláson, nem történik semmi. Erre mozgás a lesen belül, megjött az egér, mókás a fekete csíkkal a hátán, nem is kell több mobil elő, de nem vágom annyira a készüléket, így csak kerestem benne a kamerát. Egér többször ki és be jött közben, míg én nyomkodtam azt a vackot. Felnézek, ki a nyíláson, erre egy szajkó ül egy száraz ágon, a les előtt, az itató fölött, nekem szem magasságban. Nyúlok a gépért, keresve az exponáló gombot. A gomb az megvan, rajta a gépen, ami benne a táskában. A nagy egerészés közben nem vettem ki. Nincs veszve semmi, elhúzom a zipp  zárat, szajkó nézelődik, előveszem a gépet, szajkó eszik, leveszem a tokot, még mindig eszik, ráteszem az állványra, megállapítom, hogy a 600 mm sok lesz, nem baj, portréra futja, szajkó gondol egyet elrepül. Szerintem jobb ha nem folytatom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...