2016. november 7., hétfő

Száz liba egy sorba...

Az erdőben nem sok minden mutatkozik. Hol meglátogat pár cinke, szajkó, vörösbegy, ökörszem, fakopáncs, fekete harkály, egerészölyv...hol nem. De java részt akkor mikor épp odafelé tartok, vagy akkor emelkedik fel a közeli fákról, amikor kibújok a lesből! Be tudom a jó időnek. Hajdanán, Imre napkor már esett jó sok hó ami tavaszig kitartott, most meg...rovarok zümmögnek a fülem körül. Nem baj, jön még kutyára...
Addig is türelmesen kivárom, hiszem a végén mindig azok járnak jól akik türelmesek. Ezt egy rajzfilmben hallottam!

Nagy fakopáncs

Ökörszem. 
Kicsi madárhoz nyilván nem ez a fókusztávolság illik, de ha valamire nem számítottam, akkor ez volt az.











Mivel általában ilyenkor szoktak megérkezni a libák, így tettem egy próbát ezekre a madarakra. Nem mindennapi dolog látni ennyi libacombot, libamájat természetes valójában, tollakba burkolva. Hallani 5-600 madár nyekergését, gágogását, bugyborékolását, hallani ahogy a fürdenek, lubickolnak. Látni, ahogy ebben az őrült hangzavarban egyik másik békésen ring a vízen és épp alszik.
Nehéz volt olyan képet készíteni, ahol nem lógott be a látómezőbe még másik nagyjából 15 madár valamilyen testrésze. Próbáltam nagyobb gyutávval kivenni pár kockát az életükből, de legalább annyi fejtörést okozott mint nagyobb látószöggel megcsinálni ugyanezt. És mivel nem lehet ezt a jelenséget irányítani, így átadtam magam a víz a csobogás, a locsogás bűvöletének, és csak figyeltem a keresőben, hogy hogyan éli mindennapját egy csomó tollas jószág. Persze a nagy tömeg vonzása miatt más fajok is vegyültek a tömegbe. Amikor megláttam egy csapat kanalas récét, annyira talán nem is lepődtem meg. De mikor a libák keltette hullámverés között csörgőrécék bukdácsoltak, vagy épp egy nyílfarkú réce úszkált a párjával, akkor már felvontam a szemöldököm.

Nagy lilik





Vetési lúd























Csörgő réce

Nyílfarkú réce
Csak a fajgazdagság miatt. Próbáltam szuggerálni a közelebb úszást de annyira nem vagyok otthon kacsákban!


A végére a tollas sárkányok még itt lévő példányaitól néhány jelenet.
Kárókatona














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...