2019. május 13., hétfő

Egy mocsár bűvöletében - 'B' oldal

Bambán ülök a monitor előtt. Az egyik ujjam ütemesen dobol valamelyik billentyűn, de csak annyira, hogy betűt ne közöljön a pc-vel. 
Gőzöm sincs mi lenne az ide passzoló cím. Hónapokig nem esett eső. Meleg is volt. A víz elfogyott a határból, minden honnan. Szerintem az összes létező valamire használható fejezet címeket már ellőttem. Volt vagy kettő összesen. 
Szárazság uralkodik. A még meglévő, természetes tározókban a víz egyre nagyobb ütemben fogy. Tűzgyújtási tilalmak érik egymást, városról városra, megyéről megyére. Plakátok figyelmeztetnek mindenhol. Van is benne igazság. 
Naná, hogy ilyenkor kell keresni vizet. Például olyat ami még éppen nem száradt ki. Azon kapom magam, hogy mindenféle dolgot húzgálok magam után a mocsárban, gumicsizmában, raklapot, deszkát, álcahálót. Szúnyogok még nincsenek, mert ahhoz hideg van. Az ősszel használt lesemet poroltam le kicsit. És raktam ugyanazzal a lendülettel bele egy mocsárba. Nem a közepére, de nem is a szélére. Szép vízfelszín, csak itt-ott gyomos. De nem akarhatunk mindent egyszerre. Távcsövezéssel kiderül, hogy parti madarak uralják a víz legnagyobb részét. Az nem rossz dolog. A megfigyelésemmel nagy különlegességet nem okozok a világnak, hiszen mindenki egyre másra fényképezi a parti madarait, olyan helyeken, ahol évekig nem tudta megtenni a magas vízállás miatt.
Próbáltam hajnalban, délután, esőben, sárban, fekve, büdösben...szóval próbáltam.
Olyan dolgokat nem láttam, ami miatt egyből dobtam volna egy hátast, de ettől függetlenül eddig jó volt.

Nem vitás, hogy a gólyatöcs, mint az év madara uralta az eddigieket!




Őz, 135mm gyutávval.



Egy hajnal ellenfényben. Nem jött be.
Réti cankó 

Kékbegy

Őz

Délutánok sora.
Bíbic


Havasi partfutók legelésztek egymás mellett.





Pajzsos cankó






Füstös cankó











Bíbic, gyönyörű antennákkal.

Sárszalonka


Pettyes vizicsibe


Gólyatöcs. Csak úgy nyomkodták egymást a víz alá.










Pajzsos cankó







Gólyatöcs. Nem az volt az érdekes, hogy kettő madár nyomkodta a víz alá a harmadikat, hanem az, hogy a harmadik nem adta fel! Így van ez! Leszegett fejjel nem lehet!













Bíbic.

Havasi partfutó

Pajzsos cankó


Gólyatöcs












Seregély






Egyszerű felvételek, nincsenek agyon bonyolítva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...