2019. június 25., kedd

Puszták nomádjai II.

Sergő az egész világ. Találkoztam már olyannal aki matt részegen, több jeggyel a kezében ült a sergőn. Amikor lejárt egy kör, csak odanyújtotta a jegy-csokrot a kezelőnek, aki kitépett, jobb esetben csak egyet, és újra elindította a sergőt. Az meg csak forgott. A fickó hátra hajtott fejjel élvezte. De találkoztam olyannal is akinek csak addig volt nagy a szája, amíg a sergő el nem indult. Utána, könnyek potyogása közepette, próbálta túlélni a kínos, legalább két és fél percet. Senki sem egyforma.
A sergő pedig csak forog, és előítéletek nélkül fogadja magába azokat akik bele mernek ülni. Mert az előítéletben nincs logika.
Nomádok a pusztában, nomádok a világban. Mindannyian azok vagyunk. 
Volt ott minden, repülő az égen, 50-es traki kaszával a gyepen, félős madarak a láthatáron.
Búbos banka, a bizonytalan arcát mutatta











Van egy fazon a világban, aki szentül meg volt győződve róla, hogy a kánya fotóival, olyan király dolgot művel, amit mások nem tudnak. Igaza volt! Amikor megláttam, azokat a fotókat, kicsúszott egy 'rock'n'roll' a számon!
Ez volt az a fazon, illetve ez a blog amiben minderről olvasni lehet: http://volgyisandor.blogspot.com/

Barna kánya. Na, korántsem olyan mint a fent említett blogban. Ez a madár a frissen kaszált gyep fölött cirkált.












Ébresztőóra csörgés, hajnal 3-kor. Esett az eső. Felhős égbolt. Ébresztőóra csörgés, megint, 4 körül. Talán jó lehet. Nyomulás, késésben vagyok. Régen el kellett volna indulnom. Bepakolás-autózás-ásítás-könnyező szemek-kávét nem ittam-nyomulás.
Ráfordulok a gátra...tök vizes. Nem mehetek rá, mert megnyúznak. Kipakolás-kilométerek saccolása-irány gyalog-erőltetett menet még 5 előtt, kb fél órán át. Bokáig sárban a gáton. De mivel legrövidebb az egyenes, gátról le a legelőn keresztül. Átbújás a villanypásztor alatt, a tehénszar kerülgetése, érdekes, ezzel régen fűtöttek, ők is nomádok voltak. Az egyik boci átbújt a pásztor alatt, végig verte a 12 volt, a hátát. Ajjaj, vissza kell terelni, mert ha kiszabadul, jön az anyja is , utána meg van 3 ember. Visszatereltem. Átléptem a pásztort, az érzékeny részek védelme érdekében a fából készült székkel lentebb nyomtam a vezetéket. Amint a borjú visszabújt, segítettem neki. De elszámítottam magam, az állvánnyal emeltem meg a pásztor vezetékét. Még nem ért hozzá mikor leesett, hogy az állvány szénszálas-alumínium. A 12 volt végig húzott rajtam. Élveztem. 
Átverekedtem magam a derékig érő füvön...már mindenhol vizes voltam. Feldobáltam a cuccom a ház tetejére, felmásztam, és jöhetett a...a két ott hagyott, félig szét bomlott egér, amit már megtaláltak a legyek is...tele nyű lárvával a lesben.  
Így lett hát a vasárnapi szalakóta...sárga billegetővel, seregéllyel és sordéllyal., és egy videóval a végére. 

Sárga billegető

Seregély



Sordély


Szalakóta..ágon ülve!


















Nomádok vagyunk!

2 megjegyzés:

  1. A frissen kaszált gyepet szeretik, terített asztal. :)

    Egyébként örülök. A villanypásztor közös ismerősünk... :)))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...