2019. június 20., csütörtök

Puszták nomádjai

A minap olvastam egy blogot. Szépen megszerkesztett, képekkel vegyesen. Vegyült bele egy kis féltudományos felvilágosítás a megapixelekről és képérzékelőkről...
Az olvasmánynak a vége nagyon tetszett, idézem:
"Ami még említést érdemel:
 - szalakóták az odúban
 - guvat a les előtt
 - fecskék a ház körül..."
Ezt ebben a blogban olvastam: http://jsndor.blogspot.com/

Haladjunk fordított sorrendben. A fecskék, amik nem a mi házunk körül vannak, most is olyanok mint régen. Szépek! Bár nem tudtam jobbat kihozni belőle mint jó pár évvel ez előtt, így elengedtem a fonalat...egyenlőre.

Guvattal kapcsolatban sincs túl sok jó hírem, mert a vízi les előtt inkább mocsári teknősök vannak. Nem is a les előtt, hanem inkább benne. A guvat meg jól elkerüli a lest, bár néha egy vízicsibe félve keresztül furakodik a nádon.

Az első dologgal kapcsolatban...odúk...
A bejegyzés címe először a "Fadobozok" címet kapta. Volt idő mikor valóban csak fadobozok voltak. Üresen. Nagyon üresen. Volt idő mikor egy madár kidobálta az egyik dobozból az összes tojást. Ez egy banka volt. Nem értettem, és nálam okosabbak sem értették.

Zivataros, esőkkel tarkított májusunk volt. Zivataros idők, minden tekintetben. Nem volt lehetőségem annyit menni, mint eddig, de összeszorítottam minden izmomat, és hagytam magam sodorni az árral. Az ár valóban vitt valamerre. Kapaszkodok azóta is. Büdösül.
De mikor belenéztem a távcső egyetlen lencséjébe (mert a másik felét levágtam, mert egyszer elejtettem, és elmozdult az egyik prizma), múlni látszottak a problémák. Legalábbis egy részük. Mindkét helyen a meglepetéstől, diszkréten felhúztam az egyik szemöldököm.

Nomádok. Ilyen tekintettel és csőrrel nem is csoda. Négy dolmányos varjút vertek ketten laposra. A seregélyeket kiradírozták. A galambok jobbnak látták, és arrébb álltak. A fecskék még megvannak. Valószínűleg nem látnak bennük konkurenciát. A szarkát röptében zavarta el. 
Szalakóta. 






Mikor is volt? 2015 körül? Aligha fogom elfelejteni...szép ez a madár, de borzasztó büdös!
Búbos banka











4 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...