2024. július 26., péntek

Csikágó...madár módra

Hányás


Így fonetikusan, gondolkozás nélkül. Az amúgy is nagyon megy mostanában! Minden tekintetben Csikágó. Nem én agyaltam ki ezt a kifejezést, hanem Balics Gabi használta arra az állapotra, ami itt volt/ van és ha mindenki akarja akkor lesz. 

Már jó ideje egyre nehezebb egy rendes bejegyzést összehozni. Ennek nagyon sok oka van… amit karakterek hiányában nem biztos akarok felsorolni. Mindenki szépen arra gondol amire akar, vagy kedve van.

Ahogy az úszó lesről leszálltam, illetve felszálltam egy másikra, és amikor már épp kezdem megszokni a mindenfelé mászkáló piócákat magamon, addigra lett vagy, május. Hát hová is fordulthattam volna, mint a jó magyar füves puszták irányába! Ezek a puszták már tavasszal is ki voltak száradva, és az idő kerekének előre haladtával, ezek a gyepek még inkább fakultak. Nem csodálom, hiszen Csikágó van…minden tekintetben.

A dátumszerű felsorolásra hagyatkozom…így egyszerűbb volt követni…a mindent.

1. 24/04/15: seregélyek nagy okosan bele fészkeltek a banka ládába.

2. 24/04/16: a banka kirámolta a seregélyeket

3. 24/04/19-től: a banka beleköltött a szalakóta ládába, 8 tojást rakott, egyem a zúzáját

Füsti fecske


Vörös vércse


Hoppá! 


Édes banka






A mellékvágáyon a vércsék köszönik szépen jól vannak: 



Még kicsit húzott rajtam egyet az úszóles: kedvelem a böjti récét







4. 24/05/02: a visszaérkező szalakóták 1,5 nap alatt az agyára mentek a bankának, és kirámolták őket. A tojásokat kidobálták, összetörték. A banka tojó nem mert kijönni a ládából, viszont a hím nem mert bemenni, az édes huppogó hangján próbálta a kék gerillákat elzavarni…sikertelenül. A banka tojó az utolsó pillanatokig védte, amit kellett, az összes farktolla bent maradt a ládában, de ő élve kijutott.

Vörös vércse


Vörös róka, nagyon szeretem, annak ellenére hogy minden évben kívánok egyet, amit meg is kapok, de a kívánság nem mindig úgy teljesül ahogy én gondolom...mindegy...kis vörös! ;-)


A kék gerillák, visszajöttek. Nagyon kemények. Nagyon szépek...kékek. Mérgesek, vadak. 
Krákogásos-vartyogás

"Rozsdás szög van a szivemben..." LGT




Az édes kis banka hím, amikor épp volt egy szabad perc az elnyomás alatt, megpróbált kaját vinni a tojónak, sikertelenül










A fényt nem mindig mi válogatjuk.

5. 24/05/05: a banka visszaköltözött a saját ládájába, és tojtak 4 tojást. Ezzel párhuzamosan a szalakóták is tojtak 4 tojást. 

A hím vércse a fantom! Sose látni, mindent a tojó csinál...mint általában.




A legyalázott banka tojó még néha ugyan visszajárt a ládájához, gondolom a farktollai miatt! 



Vörös vércse


6. 24/05/21: a szalakóta láda kirámolva. Tojások a földön, összetörve, még nem száradt meg benne a töltelék, lehet aznap történt. 

Egy picit gyanús, hogy egy fehér dolog van a csőrében! 




Vércsénk bőszen etet. Csak úgy repülnek a nyúzott pockok! 



7. 24/05/22: a banka láda kirámolva. A tojások megsemmisülve a láda környékén. 

Valahol itt estem le a lesről. Az egyik lábam becsúszott a létra 5-6 foka közé, a másik a 4-5 fok közé. Annyit tudtam tenni, hogy oldalra fordultam, hogy nem a hátizsákra essek. Tele volt...a karomat magam mellé szorítva értem földet, hangos puffanással, és kifordult térdkaláccsal. Percekig gondolkoztam...hogymifenelegyen! 

8. 24/05/24: a banka tojó él, és a farok tollai lassan elkezdtek visszanőni.

Hogy miért van ennyi vércse? Ezt én is kérdeztem ám magamtól! Hátmernincsmás! 








Régi technika...gondolkozás nélküli! 

9. 24/05/25: a szalakóták a banka ládát figyelik, belejárnak, vartyognak.

Ezen a hajnalon valahogy több vércse lett mint kellett volna. Titkon bíztam benne, hogy a töménységük az elmúlt években növekedni fog, de nem így lett, dacára annak, hogy van még kint láda...bőven.




Imádtam ezt a pár percet! 


Szalakóta

10. 24/05/29: új fészektölcsér a szalakóta ládában, és újabb tojás a láda alatt.

Még húzott rajta megyet az úszóles! 

Nagy kócsag, zavaros környezetben.




Utólag teljesen feleslegesen! Erős fények, aligmadár...összesen egy. 


11. 24/05/31: új tojás a banka ládában 


12. 24/06/02: 1 tojás a szalakóta ládában

13. 24/06/05: 3 tojás a szalakóta ládában

14. 24/06/13: 5 tojás a szalakóta ládában

15. 24/06/28: a szalakóták épp kikelnek

16. 24/06/30: etetés

Egy másik vizes les. Megint feleslegesen. A szarszagon kívül semmi nem maradt meg. 

Gólyatöcs



Ekkor az etetés még szépen haladt! 
Szalakóta

Vörös vércse
Szalakóta

17. 24/07/05-06: a szalakóta fészekalj teljesen megsemmisült. Nyom nélkül eltűntek az egy hetes fiókák. Csak egy nyúzott, kicentrifugázott tojó maradt életben, a hím eltűnt.

Szalakóta








Ennyit az alföldi pusztákról. Ez után csak találgatás volt. Hogy mi és mikor, és hogyan?! Telefonálgatás, levezetés, ideges kormány csavargatás, újra és újra nyomkeresés. De nagyjából eredmény nélkül! 
Nem maradt más, csak a ládákban ragadt álmok, a bent szakadt szabadság. A banka, szalakóta, seregély kombináció ebben az évben, egy nagy hatalmas káosz társaságában kiteljesedett a fene nagy semmiben.

Mert néha tűrni kell a sikertelenséget! Ugye, Sa?! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...