2017. augusztus 29., kedd

Egy mocsár bűvöletében - II.

Az első próbálkozások után, nem lehetett azt mondani, hogy elég volt ebből ennyi. A lendület, ami ott pulzált az ereimben nem hagyott időt, hogy meg tudjak állni. A fejemben a Honeybeast - Portugál című száma zúgott már egy ideje, nem akart csitulni, de nem tudtam vele mit tenni, majd csak abba marad.
Az előző alkalommal, a kanalasgémek átütő játéka miatt újabb lehetőségeket ragadtam meg, elég vegyes sikerrel. 
08/05
Egy kis kócsaggal az a baj, hogy mindig figyel, nem is volt egyszerű dolog becserkészni és nem is sikerült.

Nagyjából ennyi jutott erre a napra.

08/06
Egy újabb remekbe szabott lehetőség, mely a siker ízével kecsegtetett, de csak elméletben. Gyakorlatban viszont egy sárszalonkánál több nem jutott. Na nem mintha nem örültem volna egy teljes kockát betöltő madárnak, néhány méterre a lestől, de tagadhatatlan, hogy nem ezt vártam. 
Sárszalonka





08/09
Na nem úgy van, hogy egy pofon után csak úgy abba lehet hagyni. Kell itt kapni még párat, hogy rendesen égjen az arcom, és ráadásul mindkettő.
Ahogy a zár kattant, a gáton egy motor húzott el, inkább hangosan, semmit gyorsan. A bíbic is elinalt. 

Rendben! Van ez így, hiszen ez ilyen hobbi. De, hogy három alkalomból semmi!? Nem baj, úgy tűnik, nem vertem még be a fejem elégszer a betonfalba.

08/11 és 08/12
Nem jutott más csak a széles szárnycsapásokkal távozó madarak látványa. Volt közöttük, kicsi, nagy, fehér, szürke, fekete, hosszú és laposcsőrű egyaránt. Komolyan gondolkozóba estem.

08/14
"Mit nekem te zordon Kárpátoknak fenyvesekkel vadregényes tája, 
"Tán csodállak, ámde nem szeretlek..."
Ezekkel a mondatokkal a fejemben bújtam be a hevenyészett les alá. Most legalább nincs egy madár sem, mondogattam magamban...és az elmúlt alkalmak eseménytelenségéből kiindulva nem is lesz. Hova tovább ide járok pihenni.
A szél büdösül fújt, bele kavart a vízbe. A közelben legelésző gulya hangját sodorta.
...de ez valahogy a termiken lavírozó fekete gólyákat nem zavarta. Csak bámultam, mikor elkezdek lepotyogni az égből. A nap erősen sütött. Ide korán kell kijönni, az itt a éjszakázó hely előtti utolsó töltőállomás lehet, ahol mindenki megtankol, mielőtt aludni térne. Amikor szuper-optimálisak a feltételek, akkor van minden, ha viszont egy nádszál keresztbe áll, ami nem tetszik egy madárnak, akkor megette a fene az egészet.  
...és én meg ott heverészek az össze- vissza álló  nádszálak között...leesett állakkal.
18 fekete gólya szelte a habokat, hadakoztak a vízzel, meneteltek, közeledtek, távolodtak. Néha olyan közel jöttek, hogy már nem volt értelme a gépet rajta tartani. Csak néztem, ahogy a fekete, olajozott tollakon megcsillant a napfény. 






























Öregek, fiatalok, szomszéd fészeklakók, és testvérpárok meneteltek előttem, hol jobbra, hol balra. A szél nem csitult, folyamatosan belekavart a vízbe, amitől nem lett talán olyan szép a felszín...de most őszintén...engem hol?!
Nagyon jó nap volt, ami feledtette az elmúlt napok sikertelenségeit.

Hát így vagyunk mi ketten. A Körös-Maros Nemzeti Park és én.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...