2018. szeptember 11., kedd

Pillanatok egy mocsárból - VI.

Ez volt az a pillanat - egy újabb fájdalmasan korán kezdődő hajnalon -, amikor megtört a jég. Legalábbis azt hittem, hogy így lesz. 
Ahogy a tök-vak sötétben botorkáltam a mocsár felé, messziről hallottam, hogy a madarak már ott vannak. Nehéz lett volna megmondani, hogy ott éjszakáztak, vagy korán érkeztek. Végül is tök mindegy. Ott voltak. 
Persze egy részük riadtan ugrott fel a vízről, még mielőtt odaértem volna. Ami persze nem baj, legalább nyugodtan be tudtam esni könyékig az iszapba. 
Gőzpárában úszott a vízfelszín. Ez akármit is jelenthet még.
Aztán szépen óvatosan a madarak elkezdtek visszafelé szivárogni. Java részt még sötétben. Meg ráadásul még ott volt a pára is. Ami egyáltalán nem esett rosszul.

Nagy kócsagok a homályban.


Ez volt az a pillanat, mikor azt hittem, hogy megtörik a jég. Nem úgy lett, inkább vastagabbra hízott.
Egy gólya sétált elő a nádasból. Nem tudom, hogy mennyire örültem egy 10-es skálán mérve a jelenséget. Egyrészt nagyon örültem, mert szeretem ezt a madarat, másrészt a napkelte előtti félhomály és a víz felett lebegő pára miatt, a képek nem lettek jók.

Fekete gólya







Nagy kócsag, a felvételek készítésének sorrendjében, amint egy jól megtermett, és kevésbé emészthető falatot, ügyesen-rutinosan eldug a víz alá.











Szürke gém. Szintén onnan jött ahonnan a gólya, viszont nagyon közel.



Barna rétihéja, a nádasok királynője... a királlyal.











Kékbegy, amint épp nem egy "billegős video"-ban énekel, ahogy azt Balics Gabi barátom megörökítette. Itt csak simán figyel, amint épp a kelő naptól "meggyullad" körülötte a hínár. 




...ekkor vált világossá számomra, hogy a jég biztos hogy nem fog megtörni. Sem ma sem holnap. Ebben az évben legalábbis biztos nem. A gólyák, még véletlenül sem voltak közlékenyek, nem voltak hajlandók közelebb jönni. A víz mélysége teljesen jó, tele halakkal, békákkal, piócákkal, csigákkal és még egy csomó finom falattal. Talán egy szűkre szabott család lehetett. Óvatosan vadászgattak, inkább csak turizták a vizet, nem a napi betevőre hajtottak.



Lopott pillanatok, csupán!

5 megjegyzés:

  1. Tetszik az a kép! Odaadnám érte a billegős videót!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Cserélhetünk! Úgy is van egy félbe maradt rigós üzletünk! ;-)

      Törlés
  2. Tetszik az a kép. Odaadnám érte a billegős videót.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kicsit...olyan...déja vu érzésem van ezzel a megjegyzéssel kapcsolatban. ;-)

      Törlés
    2. Haha! Nem értem miért ment kétszer.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...